Kiakasztó kollégák – Mi a teendő?
Hisztis kollégák mindig is voltak, és mindig is lesznek, azonban nem mindegy, hogy milyen mértékben akaszt ki minket az a valaki, akivel közvetlenül együtt kell dolgoznunk.
A mindennapokat és a munka hatékonyságát is nagyban befolyásolhatja egy hisztis kolléga, hiszen elképesztő energiákat emészthet fel, arról pedig már nem is beszélve, hogy mennyi felesleges idő megy el, a vele való parttalan vitákra. Ilyenkor persze jogosan merül fel a kérdés, mi tévők legyünk? Bár hirtelen felindulásból eszünkbe juthat a felmondás, de valójában nem ez az egyetlen alternatíva. Sőt! Az alábbiakban összeszedtük, milyen lehetőségeink vannak egy ilyen kényes helyzetben.
Biztos, hogy ellenünk irányul?
Amikor elkezdünk a probléma megoldásán dolgozni, akkor elsősorban mérlegeljük, hogy ezek a hisztik biztosan nekünk szólnak-e. Egyáltalán nem biztos, hogy ellenünk irányult, amit a másik tett, s az egész csupán nem más, mint egy félreértés. Nyilván azt is fontos megvizsgálni, hogy egyetlen alkalomról beszélünk-e, vagy rendszeressé válnak ezek a kitörések, hisztik, felesleges viták. Ha látunk rá esélyt, hogy ez az egész nem direktben nekünk szól, akkor mindenképpen érdemes lehet a másikkal megbeszélni a történteket és tiszta vizet önteni a pohárba. Az is lehet, hogy a másik azonnal bocsánatot kér és a probléma egy csapásra megoldódik.
Ne tartsunk magunkban, ha problémánk van
A vitás helyzetek feloldásán csak mi magunk tudunk dolgozni, pláne, ha a másiknak nem is tűnik fel, hogy baj van. Bátran legyünk mi azok, akik kezdeményeznek, akik a kommunikáció erejével igyekeznek rendezni a sorokat. Magunkban hiába mérgelődünk, vagy várunk bocsánatkérése, hiszen az is lehet, hogy a másik egyáltalán nem is érzékelte a bajt. A saját magunk nyugalmának érdekében ne fojtsuk el magunkban az érzéseket, bátran adjunk hangot a nemtetszésünknek. Persze kizárólag csak az asszertív kommunikáció elveit szem előtt tartva.
Mi van akkor, ha kiderül, tényleg direkt szúrtak ki velünk?
Ez már keményebb dió, de még ekkor sem kell azonnal nyúlcipőt húzni és beadni a felmondást. Viszont ebben az esetben semmiképpen sem szabad halogatni egy komoly beszélgetést, ugyanis ez a helyzet máskülönben valószínűleg csak rosszabb lesz. Fontos, hogy ne essünk neki a másiknak, igyekezzünk a lehető legdiplomatikusabban intézni az egészet, próbáljuk meg megtudni, mi lehet a gond. A beszélgetés alkalmával igyekezzünk észérveket felsorakoztatni, elmondani, nem kötelező egymást kedvelni, de ha már az sors úgy hozta, hogy együtt kell dolgozni, akkor a lehető legprofibb módon tegyük azt. Akár megoldási lehetőségeket is javasolhatunk, olyan alternatívákat, melyek nem csupán az aktuális feszültség feloldásában segítenek, de a jövőbeni gondokat is megelőzik, ezzel pedig hatékonyabbá teszik a hosszú távú együttműködést, a közös munkát.
Szerző: G.P.
Fotó: Envato
Forrás: karriertrend.hu
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges