Munka vagy magánélet: a családbarát munkahelyen ez nem kérdés

2018.11.22. - csütörtök

A K&H idén is átvehette a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom által adományozott Családbarát Vállalat Mentor Szervezet 2018 címet, köszönhetően a pénzintézet példaértékű családbarát munkaadói tevékenységének, amellyel lehetőséget biztosít a kollégák szakmai kiteljesedésére és a munkaidő és magánélet egyensúlyának megteremtésére, valamint hozzájárul a családbarát munkahelyi gyakorlatok magyarországi elterjedéséhez.

A K&H idén is átvehette a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom által adományozott Családbarát Vállalat Mentor Szervezet 2018 címet. Ezzel a jövőben is aktívan közreműködik a mozgalom Balansz Programjának tevékenységében, hogy képviselje a nagyvállalati családbarát munkaadói tevékenységet. „Az idén harmadszor elnyert Családbarát Vállalat Mentor Szervezet 2018 cím birtokában feladatunk, hogy részt vegyünk a szervezett szakmai konferenciákon, előadásokon és eleget tegyünk az újságírói megkereséseknek, bemutatva saját családbarát vállalati kultúránkat, valamint tanácsokkal segítsük más szervezetek hasonló törekvéseit, miközben természetesen folytatjuk saját családbarát tevékenységeink fejlesztését is. Mindez lehetőséget ad nekünk arra, hogy a hazai cégekkel megosszuk tapasztalatainkat, amelyek saját vállalati kultúrába átültetése reményeink szerint sok esetben megoldást nyújthat a cégek aktuális munkaerőpiaci nehézségeire” – tájékoztatott Végh József, a K&H HR igazgatója a díj kapcsán.

„Ahhoz, hogy a cégek a magasan képzett szakembereket megtarthassák, és az új munkatársak toborzásakor kellően vonzóak legyenek versenytársaikkal szemben, a munkáltatóknak fel kell nőniük a munkavállalói igényekhez és a piaci elvárásokhoz is. Meglátásunk szerint egy munkáltató akkor tesz a legtöbbet munkatársaiért, ha a munkaidő és a szabadidő, magánélet beosztásának lehetőségét a lehető legrugalmasabban kezeli. A munkavállalók ilyen szabadsága ugyanis hozzájárul nem csak a munkavállalói elégedettség növeléséhez, hanem a boldogabb magánélet lehetőségéhez is” - emelte ki a szakember.

A téma fontossága okán a bankon belül külön HR projekt indult az atipikus foglalkoztatás - azaz a részmunkaidő és a kötetlen munkarend - még nagyobb mértékű meghonosítása érdekében. A kötetlen munkaidő lehetőséget biztosít a munkatársaknak, hogy családi kötelezettségeikhez igazodva maguk
oszthassák be munkaidejüket, így családi életük alakítása is sokkal szabadabb keretek között történhet.
„Jelenleg mintegy 600 munkatársunk dolgozik szerződése szerint kötetlen munkarendben. Az idei évben pedig további lépéseket tettünk annak érdekében, hogy - azokban az esetekben, amikor a munkakör jellege megengedi - a részbeni otthoni munkavégzés technikai és szabályozási hátterét is biztosítsuk. Ehhez egy nagymértékű infrastruktúra-fejlesztésre volt szükség, hiszen az otthoni munkavégzéshez biztonságos IT csatorna szükséges, illetve minden munkatárs számára lehetővé tettük, hogy asztali számítógépét hordozható számítógépre cserélje” – mutatta be Végh József a megvalósított lépések részleteit.

„2018-ban emellett minden eddiginél többet fordítottunk arra, hogy munkatársaink gyermekei nyári táboroztatását támogassuk: idén 318 gyermek vett részt nyári táborokban a Bank támogatásával. Továbbra is sikeres Bankunk Welcome back programja, a kismamákkal való kapcsolattartást és a munkában való visszailleszkedésüket segítő program. Örömteli hír, hogy visszatérő kismamáink közel 30%-a már részmunkaidőben szeretne és tud is dolgozni” – hangsúlyozta Végh József.


Forrás: Well PR Agency